Eveline 8w1 - to w końcu kit czy hit?

Od kilku dni nie dodałam żadnego nowego posta, ale spokojnie - postaram się to nadrobić. Ostatni czas był dla mnie bardzo intensywny. Pozwólcie, że nadmiar obowiązków, i zmęczenie mnie usprawiedliwi. Za oknem jest już ciemno, ale dzisiaj postarałam się o zdjęcia wcześniej przy dobrym oświetleniu, bo zależało mi żeby ten post w końcu się pojawił.
Do rzeczy - pod lupę bierzemy odżywkę do paznokci Eveline 8w1.



Zacznijmy od tego, że jest to produkt wywołujący wiele kontrowersji i sprzecznych opinii. Ale jak to możliwe, że jeden produkt potrafi wzmocnić, naprawić, sprawić żeby paznokcie szybko rosły, albo je zniszczyć, sprawić, że będą bolały, odrastały od łożyska.... tak wiem to brzmi strasznie... Ale tak też może być.  Wystarczy, że w google grafika wpiszecie eveline 8w1 a pojawi się mnóstwo zdjęć. Na jednych paznokcie będą długie, zadbane, schludne, na innych przeciwnie - jakby ktoś przytrzasnął komuś palce drzwiami. 

Spójrzmy na skład odżywki: Butyl Acetate, Ethyl Acetate, Nirtocellulose, Phthalic Anhydride / Trimellitic Anhydride / Glycols Copolymer, Acetyl Tributyl Citrate, Isopropyl Alcohol, Aqua, Fomaldehyde (2%), Acetyl Triethyl Citrate, Stearalkonium Hectorite, Adipic Acid / Fumaric Acid / Phthalic Acid/ Tricyclodecane Dimethanol Copolymer, CI77891, N-Butyl Alcohol, Citric Acid, Diamond Powder.

Powyżej wyraźnie zaznaczyłam jeden składnik - fomaldehyd. Mamy i winowajcę całego zamieszania. Uwaga ostrzeżenie. Może wywołać on chorobę - onycholizę. Polega ona mniej więcej na tym, że pod płytką paznokcia zbiera się powietrze. jest to bardzo bolesne, nieprzyjemne, a wygląda przerażająco. Oczywiście każdy inaczej może zareagować na ten składnik. Czasem paznokcie mogą odchylać się do tyłu, innym razem płytka paznokcia może zmieniać kolor, a niektórzy po prostu będą posiadali piękne, długie, zdrowe paznokcie, to dlatego, że ta choroba jest skutkiem alergii. Niektórzy są uczuleni na ten składnik inni nie są. Niestety wiele osób po prostu nie wie, że jest wrażliwa na ten składnik. Nic w tym dziwnego. Dlatego warto na początku stosowania odżywki uważnie obserwować paznokcie. Jeżeli zauważymy coś niepokojącego warto od razu odstawić ten produkt. 

A teraz moja własna opinia na temat tej odżywki. Jak podziałała ona na mnie? 


Zacznijmy od opakowania. Kupiłam ten produkt w rossmannie w kartonowym pudełeczku z "okienkiem" przez które widać przednią stronę buteleczki (widoczną na zdjęciu powyżej). Sama buteleczka zaś jest szklana. 
Producent obiecuje nam, że paznokcie będą szybko rosły, nie będą się łamały i rozdwajały, będą lśniące i nie będą się odbarwiać i wiele wiele innych. Ale czy tyle obietnic można spełnić jednym produktem? Jest wiele opinii o produktach typu 3w1, 5w1, 8w1... Bo mówi się jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego, ale słyszałam również, że im więcej producent naobiecywał tym większa jest szansa, że któraś z obietnic się spełni. Zdaje mi się, że ta odżywka potwierdza tę drugą tezę. 


Moje paznokcie się nie łamały, ale ciągle rozdwajały i wiecznie musiałam je obcinać. Odkąd posiadam tę odżywkę - a posiadam już kolejne opakowanie - nie mam tego problemu. Moje szponki rosły jak szalone, cieszyłam się, bo nigdy nie miałam tak długich paznokci. Paznokcie po niej są naprawdę twarde! Ciężko jest je zgiąć. Z odbarwianiem płytki też nie miałam problemu bo używam top coatu pod lakier, ale jeśli ktoś ma ten problem to warto nałożyć tę odżywkę rano, a na koniec dnia ją zmyć. Jest duża szansa, że zabarwienie zejdzie wraz z odżywką. 



Podsumowując: 
Zalety:
+ utwardza paznokcie - zapobiega ich łamaniu i rozdwajaniu
+ powoduje szybszy ich wzrost
+ wybiela płytkę
+ cena ok. 10zł
+ dostępność - w każdym Rossmannie 
Wady:
- skład może uczulać

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz to dla mnie motywacja do dalszej pracy :)

Buziaki ;*